Vælg sprog

Historie

1909

To år efter at dr. Oscar Troplowitz kom med en stor fornyelse med en plejende læbepomade, blev Labello-brandet introduceret i Tyskland, Schweiz og Østrig-Ungarn. Ordet Labello er afledt af de latinske ord “labium” (læbe) og “bellus” (smuk), hvilket netop er målet for Labello – at give dig smukke læber!

1911

Labello introducerede en ny innovativ emballage, en skubbedåse, hvor man kunne få stiften ud ved at trykke den op fra bunden. Dengang blev læbeplejeprodukter solgt uden emballage, idet man skar mindre stykker af et større og pakkede det ind i folie.

1914

Efter succesen i de første europæiske markeder blev Labello gjort tilgængelig i butikker i Danmark, Storbrittanien, Italien og Holland. Så folk der levede dengang kunne også købe Labello når de var i udlandet.

1922

Labello-dåsen af blik blev erstattet af en af aluminium for at gøre det nemmere for forbrugerne at bruge den og bære den i lommen eller tasken. På dette tidspunkt kunne man få Labello i to udgaver: Den almindelige hvide og en farvet rød, der var en af de første farvede Labello læbepomader med plejende effekt.

1935

I 1930'erne kunne man købe Labello i mere end 30 lande verden over. Der var bestemt noget over dens popularitet.

1938

Allerede i 1930'erne bragte Labello veldesignede annoncer for at informere forbrugerne om deres nye plejende læbepomade. I dag er denne type design moderne igen. Mange kalder det for "retro".

1952

Den røde og den hvide Labello gik stadig sin sejrsgang i hele verden: Daglig pleje til alle med den hvide Labello og pleje plus en pragtfuld rød læbefarve til kvinder med Labello Red.

1953

Aluminiumsetuiet blev erstattet af et glidehylster af plastik, hvilket gjorde det mere farverigt og moderne.

1958

At kysse nogen med velplejede, bløde læber er dejligt, synes du ikke? – Allerede i 1950'erne var Labello opmærksom på både mænds og kvinders læber.

1963

Har du nogensinde tænkt på, at det oprindelige glidehylster lyder lidt mærkeligt? Det gjorde Labello i hvert fald i 1960'erne, og derfor opfandt de et nyt drejehylster, der var meget nemmere at bruge. Nu behøvede man ikke længere bruge lillefingeren til at skubbe den vidunderlige Labello frem.

1973

For første gang kom Labello i det klassiske blå hylster med det udseende, der står som symbol på læbepomade i dag.

1978

Labello Med indføres med solfaktor og lindrende ingredienser. Labello har taget yderligere et skridt og specialiseret sig i produkter til mere alvorlige læbeproblemer.

1979

Dette var første gang Labello Sun kom på markedet, og den hjælper med at beskytte følsomme læber mod solens stråler.

1984

Labello Camomille blev introduceret for de kunder, der ønskede en læbepomade, som var naturlig i duft og ingredienser.

1985

Labello Soft Rosé gav piger den første plejende pink læbefarve. Lige siden har Soft Rosé været meget populær. Den bruges af piger og kvinder over hele verden.

1989

For at besvare spørgsmålet: Hvordan kan jeg beskytte mine læber under udendørssport, f.eks. i vandet, i solen eller i koldt vejr? Labello Sport blev introduceret, og de aktive mennesker fik dermed et produkt, der var designet specifikt til dem.

1992

Labello LipBalance blev skabt med en unik vandbaseret formula med høj fugtighed til dine læber. LipBalance bestod af to læbepomader: Hydro, forløberen til vore dages Hydro Care og Regeneration, den første Labello i tube.

1994

Har du nogensinde følt, at dine læber tog skade, når du var udenfor i sneen? Labello UV Alpin, der blev introduceret i 1994 med SPF 25 og kuldebeskyttelse, plejer dine læber, mens du står på ski eller snowboard eller skøjter eller laver andet sjovt udendørs om vinteren.

1999

Med start i 1999 lancerede Labello 17 forskellige læbepomader  med frugtaroma med dufte såsom Tropical Shake, Sweet Melon og Lemon Twist. I dag er der Cherry og Strawberry i sortimentet. Labello tilbyder dig stadig nye frugtvarianter, så du kan prøve nye, trendy farver, dufte og smage.

2001

Labello startede årtusindskiftet med perler og glimmer til feminine læber, hvilket kastede mere glans over læberne såvel som verden. Dette var også et kæmpe skridt i kosmetikretningen og tiltrak mange unge piger kloden rundt.

2004

Til alle glamour-girls introducerede Labello en ny speciel gloss “Care Gloss and Shine” for skinnende, bløde læber. Den fås i to trendy farver samt som transparent.

2005

Labello introducerede ‘fugtbevarelseseffekten‘ i serien for at give ekstra pleje til dine læber. Læber bliver tørre med tiden, hvis de ikke får pleje, og derfor forsegler Labello læbernes fugtighed ved at beskytte dem med glycerin. Glycerin er et fugtighedsskabende middel, der naturligt findes i huden, og desuden tilsættes den vidunderlige druekerneolie, beriget med plejende E-vitamin.

2009

Labellos succeshistorie fylder 100 år!
Labello er andet og mere end blot et brand – Labello er 100 års erfaring, et løfte om velplejede, bløde og skønne læber. Retten til at finde produkter til dine specifikke behov og til at få fordel af de naturlige ingredienser, der giver fugteffekt. I dag er Labello verdens mest brugte læbeplejeprodukt.
100 år med Labello - Fortsæt bare med at kysse!

2011

Labello introducerer den første marmorerede stick i den nye Vitamin Shake-serie. Hver stick er en unik sammensætning af pleje og nydelse. To-farvet og fuld af ekstra ingredienser for sunde, velplejede læber: Intensivt fugtgivende ingredienser, UV-beskyttelse (SPF 10), vitaminkraft med vitamin C, E og provitamin B5, frugtekstrakt med en dejlig smag og et naturligt strejf af farve.

Følg os

Facebook Instagram YouTube